06. sept. 20. Ekipa „4M“ (Maja, Milan, Miloš i Milica) ponosni čanovi planinarskog kluba Železničar uputili su se ka Staroj planini i obilaženju njenih veličanstvenih vodopada!

Plan akcije bio je obilazk Gornjeg Piljskog vodopada, Zelenog i Grujinog vodopada a ako bi imali vremena popnemo i neki vrh pošto smo ipak planinari! 😀 To je bio vrh Mramor 1759 mnv sa koga se vide Midžor i Babin Zub kao i okolina Pirota.

Pošli smo iz Niša u 6h i stigli u Topli Do, do mesta gde se vodila borba za reke Stare planine, do Trga „Slobodnih Reka“!

Na stazu polazimo u 8h, na početku kolskim putem, obeleženom stazom sa jasnim putokazima. Idemo prvo ka Grujinom i Zelenom vodopadu. Krećemo se šumom, uz potok koga prelazimo nekoliko puta. Stižemo do Grujinog vodopada, fantastičnih boja mahovine, bogate zelene vegetacije u kontrasti sa tamno crvenim stenama! U nastavku stižemo i do Zelenog vodopada koji je još fascinantniji, sa papratima i drvetom koje je palo ispred vodopada! Sve izgleda kao scena iz filmova o dinosaurusima! Uputstva koja smo dobili  i trek se završavaju kod Zelenog vodopada, možemo ići dalje a možemo i da se vratimo…!!! Posmatramo teren i odlučujemo se na izgleda teži put, dalje i na GORE! Uz velike muke, uz vododerine, bukvalno vertikalno, uz stene i granje, uspevamo da konačno izadjemo na kolski put! sve to uz optimizam, snažnu volju svih nas, našim iskustvom, znanjem i pomoći GPS-a naravno! Gore nas čeka slatka nagrada, kupine, maline i ravan put koji nas jasno vodi dalje. Bili smo srećni kao deca!

Nastavljamo dalje ka Gornjem Piljskom vodopadu, lagano i bez muke stižemo do njega, bio je visok i prelep!

Pravimo pauzu za ručak i odlučujemo da nastavimo dalje i osvojimo vrh Mramor 1759 mnv! Polazak je bio u 16h, optimistično! Naravno usput opet muke, prolazimo kroz divljinu, travke visoke i peckave, uz Piljski potok gde bukvalno ne vidiš gde gaziš! Trava je duboka a ispod mekane trave, kamenje i voda! Uspeli smo opet da se izborimo sa preprekama ali nas naravno čeka još jedna do kraja, Kleka! Prešli smo i nju, i da nismo imali duge pantalone prošli bi opet sa ogrebotinama!

Konačno stižemo na vrh Mramor 1759 mnv, gde imamo prelep pogled na okolne vrhove Midžor, Babin Zub…! Bilo je tačno 17h kada smo stigli do vrha. Dan je brzo odmicao pa se nismo mnogo zadržavani, pola sata i polazak nazad. Do tada smo prešli 20km! imali smo još bar 10 do kraja akcije!

Jurili smo na dole, sa jedva jednom pauzom da odmorimo kolena. Uhvatio nas je mrak i to u šumi ali naravno bili smo spremni kao i uvek ,imali lampe i telefone naravno. Nije bilo sve jedno prolaziti sami noću kroz šumu ali bili smo bučni pa smo se nadali da će šta god tu možda ima, da ga oteramo. Čuli smo Uralsku sovu koja nam se javljala više puta, ona nas je čuvala!

U 20h stižemo u Topli Do, čeka nas česma i presvlaka. Posle 12 sati planinarenja, sa visinskom razliko od oko 1000m i pređenih 33km uputili smo se nazad ka Niš-u!

Više fotgrafija sa ove, a i ostalih avantura pogledajte na mom instagram nalogu OVDE, ili na facebook nalogu OVDE.